Cyklotrasy Bojnice a okolie

Cez mesto Bojnice prechádzajú Rokošská radiála a Hornonitrianska magistrála, ktorými je možné sa napojiť na viacero cyklotrás. Pre cestné bicykle so zameraním na spoznávanie prírody a pamiatok je vhodný Bojnický cyklookruh.

mapa-cyklotrasy-bojnice

Cyklookruh medzihorie /5315, 44 km, zelená/

Veľké Uherce – Oslany – Ľubianka – Horná Ves – Rudica – Radobica – Cerová – Sedlo pod Rajtokom –  Veľké Pole – Sedlo Veľké Pole – Veľké Uherce.
Trať daného okruhu je charakteristická miernou až strednou obtiažnosťou a je vhodná pre rodiny s deťmi ale aj pre rekreačne – športovo založených turistov. Trať z veľkej časti tvoria  horské a podhorské cestičky a je zakomponovaná do krásneho prostredia Medzihoria. Trasa daného okruhu začína v športovom areály motokrosu, ktorý je umiestnený v katastrálnom území obce Veľké Uherce.

Hornonitrianska cyklomagistrála /019, 27 + 25 km, červená/

Oslany (230 m.n.m.), Kamenec p. Vtáčnikom, Nováky, Opatovce, Bojnice (300 m.n.m.), Poruba (420 m.n.m.), Chvojnica, Tužina, Čičermanské sedlo (710 m.n.m), Sedlo Javorinka (795 m.n.m.).
Červeno značená cyklotrasa vedie takmer celá územím okresu. Začína v Čičmanoch. Na územie okresu prichádza  v sedle Javorinka. Uvedenými obcami prechádza územie okresu po štátnej ceste do obce Oslany. Pokračuje popri štátnej ceste na Partizánske.

obr. bojnický cyklopoludník

Pravnianska radiála /8321, 26 km, žltá/

Prievidza (280 m.n.m.), Lazany, Nitrianske Pravno, Kľačno, Vrícke sedlo (670 m.n.m.).
Žlto značená cyklotrasa vedie celá územím okresu. Začína v Prievidzi na križovatke trás pri zimnom štadióne. Po spevnenej poľnej ceste prechádza obcami Lazany, Malinová, Nitrianske Pravno. Odtiaľ trasa pokračuje do Kľačna a tu na križovatke v hornom konci obce pokračuje vpravo. Trasa pokračuje stúpaním do Vríckeho sedla, kde končí.

cyklotrasy bojnice

Bojnický cyklookruh /2308, 162 km, modrá/

Nitrianske Pravno – Tužina – Sedlo Gápel (Čičermanské sedlo) – Gápel – Čavoj – Temeš – Nevidzany – Liešťany – Kostolná Ves – Banky – Mačov – Diviaky nad Nitricou – Diviacka Nová Ves – Nitrica – Dolné Vestenice – Hradište – Skačany – Veľké Kršteňany – Malé Kršteňany – Oslany – Ľubianka – Bystričianska dolina – Kamenec pod Vtáčnikom – Lehota pod Vtáčnikom – Podhradie – Cigeľ – Sedlo pod Uhliskom – Handlová – Remeta – Ráztočno – Nedožery-Brezany – Pravenec – Solka – Nitrianske Pravno.
Modro značená cyklotrasa vedie takmer celá po území okresu. Pomerne dlhý cyklookruh je možné absolvovať celý za dva dni s nocľahom. Na okruh sa dá nastúpiť z ktoréhokoľvek miesta alebo je možné ho skombinovať s ďalšími cyklotrasami v okrese. Opis trasy začína v Nitrianskom Pravne, pokračuje do obce Tužina a stúpa po lesnej asfaltovej ceste smerom do sedla Javorinka. V závere doliny trasa odbočuje doľava a pokračuje Gápelskou dolinou do sedla Gápel. Lesnou cestou trasa schádza do osady Gápel a pokračuje do obce Čavoj. Ďalej pokračuje po spevnenej poľnej ceste cez Temeš, Nevidzany, Liešťany a Kostolnú Ves. Pred priehradným múrom trasa odbočuje doľava na Banky. Pokračuje cez Mačov, Diviaky nad Nitricou a Diviacku Novú Ves. Odtiaľ popri rieke Nitrica trasa pokračuje po asfaltovej ceste cez obce Nitrica a Dolné Vestenice, za ktorými opúšťa územie okresu. Pokračuje cez Hradište, Skačany, Veľké a Malé Kršteňany. Na územie okresu sa trasa vracia pred Oslanmi, cez ktoré prechádza, pokračuje cez Ľubianku a po spevnenej lesnej ceste pokračuje do Bystričianskej doliny. Ďalej prechádza Kamenec pod Vtáčnikom, Lehotu pod Vtáčnikom, Podhradie a Cigeľ. Odtiaľ stúpa do sedla pod Uhliskom a po traverze popod Maly Grič schádza do Handlovej. Z Handlovej trasa pokračuje stúpaním na Remetu a do Ráztočna. Ponad obec pokračuje po úpätí pohoria Žiar do obce Nedožery-Brezany a po štátnej a vedľajšej ceste cez Pravenec a Solku prichádza do Nitrianskeho Pravna, kde končí.

Lehotská radiála / 8320, 14 km, žltá/

Prievidza (280 m.n.m.), Laskár, Lehota p. Vtáčnikom (360 m.n.m.).
Žlto značená cyklotrasa vedie celá územím okresu. Začína v Prievidzi. Pokračuje cez obce Koš a Laskár do Lehoty pod Vtáčnikom, kde pripojením na modro značený Bojnický cyklookruh /2308/ končí.

Hradecká radiála /8322, 8 km, žltá/

Prievidza – Malá Lehôtka – Hradec – Sedlo pod Jelením vrchom. Dĺžka 8km.
Žlto značená cyklotrasa vedie celá územím okresu. Začína v Prievidzi a pokračuje cez časti Malá Lehôtka a Hradec. Končí v sedle pod Jelením vrchom, kde sa napája na modro značený Bojnický cyklookruh /2308/.

Cígeľská spojka /5319, 8 km, zelená/

Cigeľ – Sebedražie – Púšť – Prievidza. Dĺžka 8km.
Zeleno značená cyklotrasa vedie celá po území okresu. Začína v obci Cigeľ odbočením z modro značeného Bojnického cyklookruhu /2308/. Pokračuje cez Sebedražie a lokalitu Púšť do Prievidze, kde končí.

Belianska spojka /5316, 13 km, zelená/

Rázcestie pri odbočke do Čavoja (395 m.n.m.), Valaská Belá, Sedlo Homôlka (760 m.n.m.).
Zeleno značená cyklotrasa vedie celá po území okresu. Začína na rázcestí do Čavoja na odbočke zo žlto značenej Chvojnickej spojky /8323/. Pokračuje po štátnej ceste cez Valaskú Belú, za ňou cez PP Prielom Nitrice, a stúpa do sedla Homôlka, kde končí.

Chvojnická spojka /8323, 15 km, žltá/

Chvojnica majer (420 m.n.m.), Sedlo Obšiar (778 m.n.m.), Čavoj, Gápeľ .
Žlto značená cyklotrasa vedie celá územím okresu. Začína pri obci Chvojnica, odbočením z červeno značenej Hornonitrianskej cyklomagistrály /019/. Pokračuje stúpaním cez Chvojnicu a Čičermanskú dolinu do sedla Obšiar. Odtiaľ prichádza klesaním do Čavoja a po lesných a poľných cestách pokračuje do osady Gápel, kde končí.

Rokošská radiála /5317, 27,5 km, zelená/

Prievidza (280 m.n.m.), Bojnice, Šútovské sedlo (520 m.n.m.), Šútovce, Dlžín, Kostolná Ves, Nitrianske Rudno, Rudnianska Lehota, Sedlo p. Čiernym vrchom (785 m.n.m.).
Zeleno značená cyklotrasa vedie takmer celá územím okresu. Začína v Prievidzi a pokračuje cez Bojnice smerom na Kanianku. Pred obcou odbočuje vľavo a stúpa do Šútovského sedla, cez ktoré po poľnej spevnenej ceste prichádza do Šútoviec. Pokračuje do Dlžína a po asfaltovej ceste do Kostolnej Vsi a Nitrianskeho Rudna. Odtiaľ stúpa cez Rudniansku Lehotu popri riečke Bystrica do Sedla pod Čiernym vrchom. Zo sedla pokračuje zjazdom do Kšinnej, kde končí.

Žiarska radiála /5318, 17,5 km, zelená/

Prievidza (280 m.n.m.), Kanie pysky, Sedlo Štyri chotáre (711 mn.n.).
Zeleno značená cyklotrasa vedie celá územím okresu. Začína v Prievidzi pri zimnom štadióne. Po miestnych komunikáciách lesného parku vychádza na Kanie pysky nad obcou Nedožery-Brezany a ďalej pokračuje do sedla Štyri chotáre na hrebeni pohoria Žiar, kde končí.

Chalmovská spojka /8324, 2,5 km, žltá/

Žlto značená cyklotrasa vedie celá územím okresu. Začína odbočením z červeno značenej Hornonitrianskej cyklomagistrály /019/ pri obci Bystričany a prichádza do obce Chalmová, kde končí.

Fačkovské sedlo – spojka /5320, 8 km, zelená/

Kľačno (395 m.n.m.), Fačkovské sedlo (802 m.n.m.).
Zeleno značená cyklotrasa vedie celá územím okresu. Začína na odbočke zo žlto značenej Pravnianskej radiály /8321/ na hornom konci Kľačna. Pokračuje stúpaním po štátnej ceste do Fačkovského sedla, kde končí.

Rematská spojka /5316, 3 km, zelená/

Remata, Horský hotel Remata
Zeleno značená odbočka Bojnického cyklookruhu /2308/. Vedie celá územím okresu. Začína pri zástavke autobusu pri Hraničnom potoku a pokračuje stúpaním k horskej chate Remeta, kde končí.